Nädalavahetus Elvas (EMV kriteeriumis ja Elva Rattaralli)

Kriti ratas katki

EMV kriteeriumis.

Laupäeval 23. mail toimusid Elvas Eesti Meistrivõistlused kriteeriumis. 10×1,7 kmi vahefinishitega. Kokku 4 vahefinishit ja lõpufinish, kus sai topelt punktid. Rada oli mõnus. Kurv, laskumine, kurv, kurv, tõus, kurv ja finishisirge.Esimese ringi lõpus avastasin juba ennast pundi eest. Teise ringi laskumisel õnneks tuli Janelle ette. Võtsin talle kohe saba peale. Kuna oli vahefinishi ring ja mul polnud plaanis seal esimene olla, siis lasin Janellel ees sikutada ja arvasin, et ta suudab lõpuni viia selle aga kahjuks sai ta haigena suuremat sorti haamri ja nii võitsin ma esimese vaheka. Peale seda avastasin, et olen Mae Langiga eest ära. Alguses käis ta eest läbi ka ja siis mingi hetk mäletan, et ütlesin talle, et kui tahad taga ainult passida siis finisheid ei tee.
Võtsin ka teise vahefinishi. Ma kahjuks ei märganud, et peale seda oli meil vahe sisse tulnud. Avastasin selle alles laskumise all, kui ta mulle järgi oli tõmmanud.
Järgmise vaheka tõusu alguses aga juhtus midagi, mis nullis mu võimalused seda sõitu võita. Tõusu alguses, otsustasin eest väikse peale vahetada. Jalg oli juba natuke väsinud ja kangutada poleks äkki jõudnud enam nii hästi. Vahetasin siis käigu alla ja kett tuli maha ja siis proovisin sõidu pealt ketti peale saada ja siis viskas teisele poole maha. Ma ei tea, mis juhtus. Segadus, segadus. 😀 Mäletan, et pidin ratta seljast maha tulema siis tuli üks mees mulle appi ja temagi ei saanud sellest jagu. Suured tänud talle selle eest ikkagi! Jooksin mäest üles finishialasse. Joostes mõtlesin, et ei jõuagi sinna kohale. See oli julm. Sain neutraalringi.

Kriti finishÕnneks saadi kuidagi korda ja kohe jõudis ka Mae ja mind lasti rajale tagasi. Kohe sain ka aru, et rattaga pole kõik ikkagi korras. Käiguvahetaja jubedalt viskas. Kett oli kahest kohast kõveraks läinud.
Hoidsin hinge kinni, et ratas täitsa katki ei läheks ja et ikka lõpuni sõita saaks. Ma polnud see hooaeg veel mitte ühtegi sõitu katkestanud ja kavatsesin ka nii jätkata.
Järgmisel vahefinishil olin esimene aga kuna reegel oli selline, et peale neutraalringi järgmise vahefinishi punkte ei saa, siis jäin täitsa punktidest ilma. Mae istus terve see aeg, peale neutraaringi, mul seljataga kuni lõpufinishini. Ütlesin talle enne lõpufinishi tõusu, et mina finishit teha ei saa, kuna käikar viskab nii hullult, et vaadaku ise kas hakkab finisheerima või mitte. Tõusu teisel poolel ta läkski. Ma ei saanud midagi teha. Vahe tuli sisse ja peale kurvi, kui sirge oli, siis panin jalad nii kiiresti tööle kui suutsin. Püsti spurtida ma ei tohtinud ja käikar viskas ikka mõnuga. Ja ma liikusin talle lähemale ja lähemale ja lõpuks sõitsin ka mööda. Poleks elus arvanud, et niimoodi saab ka finishi võita!
Elva kriteeriumi piltide autor: Hanna-Karoline Arus

Lõpptulemus: II koht ja ainult 2 punkti kaotust. Arvestades seda, et jäin kahest vahefinishi punktidest täitsa ilma. Kahju, aga reeglid on reeglid!
Taktikaliselt oleksin võinud palju asju teisiti teha. Järgmine kord jälle targem 😀

Peale sõitu tekkis probleem, et kust laupäeva õhtul uut Campa ketti saab sest järgmisel päeval oli ju ka vaja võidu sõita. Õnneks toodi Tartust uus kett. Aitäh!
Ketivahetus ja järgmine päev ootas ees Elva Rattaralli Filtri II etapp.

Elva Rattaralli.

Filtri FinishElva Rattarallil läks kõik hästi. Küljetuul ja natuke künklik rada lammutas suure pundi kohe väiksemateks. Naistest olin ainukesena ettepunti jäänud ja tänu sellele ei pidanud ka pabistama.
4 kilomeetrit enne lõppu öeldi mulle, et mine sõita eest ära. Mida sa siin ikka niisama passid, sul pole ju midagi kaodata. Proovi! Mine tee trenni! Alguses tundus see mõte täitsa ulme minu jaoks. Aga siis hakkasin mõtlema, et miks mitte. Ja siis ma läksin. Sain natuke aega eest ära olla ja siis kaks kilomeetrit enne lõppu saadi kätte ja kiiresti hüppasin punti ja jõudsin isegi finišeerida.
Kokkuvõttes 41. koht ja naistest 1. Oli tore sõit. Rada oli minu meelest palju etem kui eelnevad aastad on olnud. Kiitus!
Järgmisel Filtri etapil Tabasalus stardin täitsa eest, roosas liidri särgis.